Nyt 360 graders kundeoverblik gav bedre indtjening, service og tidsbesparelse

TMJ servicerer apoteker med logistisk og teknisk ekspertise, som er en del af deres VBO Plus program (Vare, Bestilling og Optimering)

Med VBO Plus kan TMJ differentiere sig fra konkurrenterne ved at tilbyde individuel og skræddersyede services til deres kunder.

VBO Plus er administrativt meget tungt og kræver ekstremt meget know-how af de enkelte branchesystemer fra bl.a. NNIT, og derudover høj viden om den enkelte kunde. Denne kundeviden blev registeret i en ‘kontaktlog’ i et word-dokument, som blev delt og vedligeholdt over mail.

Med tilgangen af nye kunder, steg mængden af opgaver eksponentielt og TMJ havde store udfordringer med at servicere deres kunder, grundet den voksende, manuelle arbejdsbyrde for medarbejderne

Løsning

Hybrid Professionals og TMJ implementerede en løsning på Microsoft Dynamics 365. Med løsningen har konsulenterne fået et 360° kundeoverblik, der bl.a. omfatter nøgledata fra alle relevante informationssystemer, så som kundedialoger og kontaktpunkter. Løsningen tilbyder også effektiv opgavestyring, som frigiver værdifuld tid fra rådgiverne, da en række opgaver nu udføres automatisk uden menneskelig berøring.

TMJ har med CRM-løsningen fået et system, som har indfriet deres vision og strategi om VBO Plus programmet. Herudover har de opnået en effektivisering af kundebetjeningen samt øget personaliseret rådgivning gennem digitalisering og en automatisering af processer.

Gevinster

  • Alle VBO konsulenterne har fået større indsigt i deres kunders behov. Kundeinfo er nu samlet i én løsning med et 360 graders kundeoverblik, som har løftet sagsbehandlingen og serviceniveauet, da VBO konsulenten altid er bevidst om kunden og kan være i øjenhøjde med kunden.
  • VBO konsulenterne kan med CRM-løsningen nemt overtage opgaver fra hinanden ved sygdom eller andet fravær.
  • TMJ har fået en synliggørelse af de ekstra services, som VBO udfører for deres kunder og derved øget indtjeningen for disse ekstra services.
  • En besparelse på 15 min pr. kunde pr. dag, da en række repetitive, manuelle opgaver nu udføres automatisk

Om kunden

Som medicinalgrossist og -distributør er TMJ centralt placeret i forsyningskæden af lægemidler mellem producenten og detailleddet, og er dermed en del af et betydningsfuldt nationalt og internationalt miljø.

TMJ leverer varer og ydelser til de danske apoteker og sygehusapoteker på daglig basis og tilbyder løsninger og koncepter, der skaber merværdi for deres samarbejdspartnere.

TMJ har hovedkontor i Høje-Taastrup og distribuerer medicin fra logistikcentre i Rødovre og Vejle. Selskabet beskæftiger godt 350 medarbejdere og har i det daglige et tæt samarbejde mellem afdelingerne

Relateret indsigt

 

Anders Brattberg

FÅ EN UFORPLIGTENDE SNAK

Du er også velkommen till at kontakte mig direkte på:
Email: abr@hybridpro.dk
Tlf: +45 42367232