Dynamics 365 Marketing giver en øget kundeoplevelse, så du kan organisere brugertilpassede kampagneforløb på tværs af alle kontaktpunkter og derved styrke forhold og optjene loyalitet. Dynamics 365 Marketing-appen fungerer problemfrit med Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Insights, Microsoft Teams og andre produkter og giver dig mulighed for at træffe hurtigere og bedre beslutninger ved hjælp af data og AI.

Dynamics 365 Marketing består af to primære moduler samt arrangementsstyring. Begge moduler indeholder funktioner til oprettelse af grafisk e-mail og design af interaktive kundekampagneforløb for at understøtte marketinginitiativer.

Marketing i realtid

Realtidsmarketing, som også kaldes organisering af kundekampagneforløb, omfatter hændelsesbaserede kundekampagneforløb, tilpassede hændelsesudløsere og SMS-beskeder og push-beskeder. Det giver dig mulighed for at udløse kundekampagneforløb i realtid baseret på de tegn og omfattende profildata, som du indsamler fra dine kunder, vælge den rette kanal for hver enkelt person og skabe forbindelse lige, når det er vigtigt.

  • Reagere på kundehandlinger i realtid: Reager i det øjeblik, hvor det betyder noget, med hændelsesbaserede kampagneforløb i realtid.
  • Hypertilpas din besked: Brugertilpas beskeder med dynamisk tekst og billeder fra et fleksibelt datakildesæt.
  • Opret forbindelse til kunderne på de kanaler, som de bruger mest: Brug mobilkanaler til at oprette tekstmeddelelser og pushmeddelelser for at nå ud til kunderne, hvor de er.

 

Udgående marketing

Indeholder mailmarketing, kundekampagneforløb, pointmodeller for kundeemner, marketingsider og opslag på sociale medier, så du nemt kan forbinde dine marketing- og salgsprocesser.

  • Lav potentielle kunder om til kundeemner: Fang kundeemner, kvalificer de varmeste kundeemner med automatisk pointmodel for kundeemner, og administrer dine kundeemner gennem en brugerdefineret styret forretningsproces.
  • Udnyt styrken ved sociale medier: Slå meddelelser op på Facebook, Instagram og Twitter. Fang kundeemner fra LinkedIn.
  • Få kundefeedback med Customer Voice-undersøgelser: Opret onlineundersøgelser, og design kundekampagneforløb baseret på responser.

Udgående marketing indeholder også avancerede funktioner til planlægning af både fysiske arrangement og webinarer.

  • Du kan administrere alle dine arrangementsbehov på ét sted: Dynamics 365 Marketings funktioner til planlægning af arrangementer indeholder brugervenlige funktioner til kontakt, tilmelding og håndtering af tilmeldinger i ét system.
  • Mød din målgruppe der, hvor de er: Afhold webinarer i Microsoft Teams eller via andre webinarudbydere.
  • Fortsæt samtalen med webinardeltagerdeltagerne: Hold kontakten med webinardeltagerne efter at have afholdt et webinar. Du kan sende personligt registreringsmaterialer, sende undersøgelser og meget mere for at skabe opmærksomhed og engagement.

 

Hvornår skal du bruge marketing i realtid, og hvornår du skal bruge udgående marketing

Marketing i realtid og udgående marketing har meget til fælles. Begge dele kan bruges til marketingautomatisering til at sende personlige mails, hjælpe dig med at være kompatibel og levere analyser, der genererer indsigt, som kan hjælpe dig med at vælge den rette handling.

Hvad er så forskellen? 

Marketing i realtid

Realtidsmarketing er en skalerbar platform, der giver dig mulighed for at interagere med kunderne på bestemte tidspunkter. Engagement foregår via mail- og mobilkanaler og er baseret på kundesignaler og omfattende profildata. Kampagneforløb er med andre ord kundebaserede. Kommunikationen starter, når en kunde foretager en bestemt handling. En kunde, der eksempelvis skanner en koncertbillet eller opretter forbindelse til wi-fi i forretningen, kan udløse levering af personlige meddelelser.

Du kan starte kampagneforløb med foruddefinerede hændelsesudløsere, eller du kan oprette brugerdefinerede hændelser. Brugerdefinerede hændelser giver dig fleksibilitet til at hente data ind fra andre systemer med nogle få kodelinjer. Med denne fleksibilitet kan du designe brugertilpassede oplevelser, mens kunderne interagerer med marketing, salg, service og andre afdelinger på tværs af organisationen.

Realtidsmarketing understøtter også segmentbaserede kampagneforløb, så du kan organisere traditionelle marketingaktiviteter, som f.eks. sæsonprægede kampagner, der er rettede mod loyale kunder. Få mere at vide om marketing i realtid.

 

Udgående marketing

Udgående marketing trives i B2B-marketingautomatisering. Du kan sende mails og nyhedsbreve, oprette formularer og landingssider for at fange kundeemner, som du kan give point, karakterer og derefter sende videre til salg. Det indeholder også en god funktion til administration af fysiske arrangementer og webinarer, der omfatter problemfri integration med Microsoft Teams. Udgående marketing indeholder som standard funktioner til mail og sociale kanaler, men du kan også oprette dine egne brugerdefinerede kanaler. Få mere at vide om udgående marketing.

Efterhånden som Dynamics 365 Marketing fortsætter med at udvikle sig, vil Venn-diagrammet ovenfor blive integreret, så du ikke behøver at vælge mellem udgående og tidsmæssige funktioner. Indtil da kan følgende retningslinjer hjælpe dig med at beslutte, hvilke funktioner du vil bruge og hvornår.

Inspiration

Eksempler på kundecases hvor denne teknologi indgå i løsningen

Relateret indsigt

FÅ EN UFORPLIGTENDE SNAK

Du er også altid velkommen till at kontakte mig direkte på
Email: psh@hybridpro.dk
Tlf: +45 71902527