TMJ

Som medicinalgrossist og -distributør er TMJ centralt placeret i forsyningskæden af lægemidler mellem producenten og detailleddet og er dermed en del af et betydningsfuldt nationalt og internationalt miljø.

TMJ leverer varer og ydelser til de danske apoteker og sygehusapoteker på daglig basis og tilbyder løsninger og koncepter, der skaber merværdi for deres samarbejdspartnere.

TMJ har hovedkontor i Høje-Taastrup og distribuerer medicin fra logistikcentre i Rødovre og Vejle. Selskabet beskæftiger godt 350 medarbejdere og har i det daglige et tæt samarbejde mellem afdelingerne.

Tjellesen Max Jenne er en del af McKesson Europe. McKesson Europe, en del af McKesson Corporation, er en ledende virksomhed inden for sundhedssektoren med stærke brands på tværs af 13 europæiske lande. McKesson Corporation er en global markedsleder inden for sundhedsteknologi og distributionsløsninger til sundhedssektoren, herunder apoteker, hospitaler, kræftbehandlingsklinikker og speciallæger.

Udfordring

TMJ servicerer apoteker med logistisk og teknisk ekspertise, som er en del af  deres VBO Plus program (Vare, Bestilling og Optimering)

Med VBO Plus kan TMJ differentiere sig fra konkurrenter ved at tilbyde individuel og skræddersyede services til deres kunder.

VBO Plus er administrativt meget tungt og kræver ekstremt meget knowhow af de enkelte branchesystemer fra bl.a. NNIT, og høj viden om den enkelte kunde og viden om kunderne blev registeret i en Kontaktlog i en word-dokument. Den blev delt og vedligeholdt over mail.

Med tilgangen af nye kunder, steg mængden af opgaver eksponentielt og TMJ havde store udfordringer med at servicer deres kunder grundet den voksende arbejdsbyrder for medarbejderne.

Løsning

Hybrid Professionals og TMJ implementerede en løsning på Microsoft Dynamics 365. Med løsningen fik konsulenterne 360° kundeoverblik, der bl.a. omfatter nøgledata fra alle relevante informationssystemer som kundedialoger og kontaktpunkter. Løsningen tilbyde også effektiv opgavestyring, som frigør værdifuld tid fra rådgiverne da en række opgaver udføres  automatisk uden menneskelig berøring.

TMJ har med CRM fået 1 system som har indfriet deres vision og strategi om VBO Plus programmet. Effektivisering af kundebetjeningen, øget personaliseret rådgivning, gennem digitalisering og automatisering af processer.

Gevinster

  • Alle VBO konsulenterne har indsigt i deres kunders behov. Kundeinfo er samlet i én løsning med kundeoverblik 360 grader, som har løftet sagsbehandlingen og serviceniveauet, da VBO konsulenten altid er bevidst om kunden og kan tale på kundens niveau.
  • VBO konsulenter kan nemt overtage opgaver fra hinanden ved sygdom eller andet fravær.
  • Synliggørelse af de ekstra services, som VBO udfører for deres kunder og derved øget indtjeningen for disse ekstra services.
  • Besparelse på 15 min pr. kunde pr dag da en række repetitive manuelle opgaver nu udføres automatisk.

Vil du vide mere?

Anders Brattberg

Anders Brattberg

Partner