Mac Baren Tobacco Company

Mac Baren Tobacco Company A/S is the largest privately owned tobacco company in the Nordic region, whereas our success extends far beyond.

Supreme quality, proud traditions and committed, enthusiastic staff have secured us a position as one of the world’s leading pipe tobacco companies.

We export our own brands to more than 70 markets worldwide, and we market and sell a wide range of tobacco products on the Danish market. In addition, our Svendborg factory produces pipe tobacco for some of the world’s  biggest pipe tobacco companies.

Mac Baren Tobacco Company A/S is founded on a knowledge of tobacco built up over generations. Our 140 employees continue to build on this foundation, ensuring that Mac Baren Tobacco remains a modern, development-oriented company.

Udfordring

Mac Baren producerer og sælger tobak direkte til grossister, kæder og kiosker, som i sidste ende sælger disse videre til slutforbruger. Salgskonsulenterne hos Mac Baren er ansvarlige for at grossisterne, kæderne og kioskerne altid har de nyeste tobaksprodukter i sortiment.

Hver salgskonsulent besøger mellem 200-300 grossister, kæder og butikker for at bibeholde en tillidsfuld relation og sikre, at produkterne er i sortiment.

  • Mac Baren havde et aldrende CRM system, som kun virkede på en bærbar computer og havde begrænset information omkring kunden
  • Ad-hoc kundebesøg og manglende registrering af varer i sortiment hos kunderne
  • Fragmenteret brug af mange forskellige mobile apps – som f.eks. Dropbox og WhatsApp – til at dele vigtige kampagner, materialer og koordinering til stor frustration hos IT

Løsning

Mac Baren har fået et meget mere brugervenligt CRM system, som sælgerne har taget til sig fra dag 1.

Et 360° kundeoverblik, hvilket de har manglet, da kundedata bestod af begrænset data i deres ERP system. Med flere data tilgængelige, har sælgerne fået muligheder/værktøjer der har forbedret af samarbejdet med kunderne.

Salgskonsulenter er også blevet mere mobile med den nye CRM. Nu kan besøget registreres og ordre modtages, imens man har dialogen med kunden ved hjælp af iPad. Tidligere måtte salgskonsulenter notere besøget på en bærbar computer, der var tung og klodset. Det har den nye CRM løsning elimineret.

Med den nye CRM løsning fra Salesforce er der integration til Mac Barens ERP system, så indtastede ordrer i CRM automatisk genererer mailudsendelse af ordrebekræftelse og faktura til kunden uden menneskelig indblanding, hvilket også har reduceret ikke-værdiskabende tidsforbrug ved kundebesøget.

Gevinster

  1. Mac Baren har med deres nye CRM løsning fået et moderne CRM system, som overholder deres strategi omkring forståelse af, hvad der skaber værdi for kunderne til at levere en koordineret og individuel indsats til gavn for bundlinjen.
  2. Mellem 25% og 30% effektivisering af tid forbrugt på kundebesøg pr. salgskonsulent
  3. Indtastning af nye ordrer gennemføres på iPad, mens man har dialogen med kunden under et besøg, hvilket bl.a. har nedbragt OOS (Out of Stock) situationer ved kunden og færre fejl i ordrehåndteringen.
  4. Optimering af kørselsplanlægning med Salesforce Maps har betydet flere daglige besøg.

Vil du vide mere?

Pedram Shahsavand

Pedram Shahsavand

Partner